Ofte stilte spørsmål
Betaling
- Kan jeg dele opp betalingen i flere terminer?
Vi tilbyr å dele opp betalingen i årlig, kvartalsvis eller månedlig. Vi tilbyr også Avtalegiro som du enkelt setter opp i nettbanken din.
Når forsikringen kjøpes spør vi hvor mange terminer du ønsker.
Ta kontakt med oss på post@coverme.no dersom du ønsker å gjøre endringer.
- Kan jeg få tilsendt faktura per post?
Vi er et nettbasert selskap. Faktura og forsikringsdokumenter sendes per epost. Du vil også finne dine dokumenter på Min Side.
- Jeg får ikke åpnet vedlegget dere har sendt meg. Hva gjør jeg?
Vi sender faktura i pdf fil. For å kunne åpne dette dokumentet må du ha Adobe Reader på din PC. Dette kan enkelt og gratis lastes ned her. Har du spørsmål eller trenger hjelp er det bare å ta kontakt med oss på post@coverclub.no eller tlf. 31 01 44 77
- Kan jeg få en annen forfallsdato på fakturaen?
Forfallsdato vil bestemmes ut fra når din forsikring er gyldig. Dette kan vi dessverre ikke endre.
- Kan jeg få betalingsutsettelse?
Ja, i de fleste tilfeller. Send en e-post til post@coverclub.no så tar vi kontakt med deg.
Skade
- Jeg har en skade og ønsker å sende inn bilder og skademelding. Hvor sender jeg dette?
Dersom du trenger veihjelp ring 67 52 57 57 og tast 1. For å melde skade gjør du dette digitalt via denne linken.
Dersom du har en utfylt skademelding kan du sende denne til vår skadepartner på epost: claims@vanameyde.no
- Jeg har meldt en skade og ønsker oppdatering på saken. Hvor finner jeg dette?
Merk at det tar 2-3 virkedager i behandlingstid for skader. Dersom du ikke har meldt skaden ennå, gjør du dette digitalt via denne linken
Om du ønsker å sjekke status på en allerede meldt skadesak kan du ringe vår partner Van Ameyde på telefon 22 00 20 00
Bilforsikring
- Hvilken kjørelengde bør jeg velge?
Når du velger årlig kjørelengde er det en antagelse om hvor langt du kommer til å kjøre i løpet av ett år. Ser du at valget av kjørelengde er feil i forhold til hvor mye du faktisk har kjørt er det ikke noe problem å endre kjørelengden i løpet av forsikringsperioden. Dette gjøres da for hele perioden.
- Egenandel
Vi har fast egenandel ved kasko-skade på kr 6000
- Hvordan endrer jeg kjørelengden på min bilforsikring?
Send post@coverclub.no for å endre kjørelengden.
- Jeg er ikke eier av bilen, men ønsker å forsikre den i mitt navn. Hva gjør jeg?
Er det ektefelle eller samboer som er hovedeier av bilen kan du tegne forsikring i ditt navn, det samme gjelder dersom det er privatleasing. Dersom eier er en annen, for eksempel venn, foreldre osv. kan ikke du være forsikringstaker, da må eier selv forsikre bilen i sitt navn.
- Jeg meldte inn feil registreringsnummer/feil data på objekt som jeg ønsker forsikret. Hvordan kan jeg få endret dette?
Send epost til post@coverclub.no så tar vi kontakt med deg.
- Vi kommer til å bruke bilen til øvelseskjøring, må jeg da foreta endring på forsikringen?
Du behøver ikke endre forsikringen dersom bilen brukes til øvelseskjøring. Det er da vedkommende med sertifikat som er ansvarlig.
- Jeg skal kjøre bilen i utlandet, er det noe spesielt jeg må tenke på?
Det anbefales å ta med Grønt kort når du kjører i utlandet. Dette er et internasjonalt forsikringsbevis som ikke lenger er påbudt, men opplysningene som fremkommer av kortet vil kunne forenkle saksbehandlingen dersom uhellet er ute. Grønt kort utstedes av ditt forsikringsselskap og bestilling kan sendes til post@coverclub.no Du kan lese mer om Grønt kort og hvilke land som krever dette på Trafikkforsikringsforeningen sine sider.
- Hvordan er leiebildekningen til Coverclub?
Dersom du har kasko med leiebil dekkes leiebil (klasse A) inntil 15 dager. Dersom du har dekning for leiebil men ikke tar det i bruk kan sikrede motta et kontaktbeløp på kr 150 pr.døgn.
- Hva gjør jeg hvis jeg får skade på glassruta?
Dersom du har dekning for glasskade hos oss (kasko eller delkasko) kan du få den reparert uten egenandel hos nærmeste glassverksted, eller bytte den hvis den ikke lar seg reparere. Ved bytte av glassrute er egenandelen kr 2.500.
Generelt
- Hvilken forsikringsgiver står bak TOCN CoverClub?
Vi er samarbeidspartner med Eir Forsikring
- Finnes det samlerabatt hvis man kombinerer flere forsikringer?
Ja, dersom du ønsker å flytte flere forsikringer til oss kan vi tilby bedre pris. Send oss epost til post@coverclub.no
- Jeg får en feilmelding når jeg prøver å bestille forsikring
Ring vårt kundesenter på 31 01 44 77 eller send epost til post@coverclub.no så tar vi kontakt med deg.
- Hva er hovedforfall?
Man har fornyelse av forsikringsavtalen en gang i året, på hovedforfall. Det er denne datoen avtalen gjelder til og da forsikringen fornyes.
- Når kan jeg flytte forsikringene mine?
Du kan flytte forsikringene dine fra annet selskap med en måneds varsel. Det betyr at hvis du for eksempel sier opp 5. januar, vil forsikringene gjelde i nytt selskap fra 6. februar. I tillegg til flyttereglen på en måned, kan du alltid si opp ved hovedforfall. Er hovedforfall mindre enn en måned frem i tid, kan du flytte over forsikringen raskere enn en måned.
- Hvis jeg avslutter en forsikring midt i en forsikringsperiode, hva skjer da med beløpet som allerede er betalt?
Du betaler kun for den perioden du er forsikret. Når forsikringen avsluttes blir tilgodehavende avregnet mot neste faktura eller tilbakebetalt dersom du ikke lenger har forsikringer hos oss.
- Har jeg angrerett?
Du har 14 dagers angrerett. Ved inngåelse av avtalen vil du motta en e-post med angrerettskjema. Ønsker du å benytte deg av angreretten kan skjemaet fylles ut og returneres til oss eller du kan sende oss en e-post hvor du bekrefter at du ønsker å benytte deg av angreretten.
Du finner skjemaet her
- Hvilken klagerett har jeg?
Dersom du er uenig i en skadesak anbefaler vi deg å kontakte Finansklagenemda for en objektiv vurdering.