Ofte stilte spørsmål
Betaling
- Kan jeg dele opp betalingen i flere terminer?
Vi tilbyr å dele opp betalingen i 1, 4 eller 12 terminer. Dersom du ønsker 12 terminer må du opprette en avtalegiro. Det gjør du enkelt i nettbanken.
Når forsikringen kjøpes spør vi hvor mange terminer du ønsker.
Ta kontakt med oss på post@coverclub.no dersom du ønsker å gjøre endringer.
- Kan jeg få tilsendt faktura per post?
Vi er et nettbasert selskap. Faktura og forsikringsdokumenter sendes per epost. Du vil også finne dine dokumenter på Min Side.
- Jeg får ikke åpnet vedlegget dere har sendt meg. Hva gjør jeg?
Vi sender faktura i pdf fil. For å kunne åpne dette dokumentet må du ha Adobe Reader på din PC. Dette kan enkelt og gratis lastes ned her. Har du spørsmål eller trenger hjelp er det bare å ta kontakt med oss på post@coverclub.no eller tlf. 67 52 57 57
- Kan jeg få en annen forfallsdato på fakturaen?
Forfallsdato vil bestemmes ut fra når din forsikring er gyldig. Dette kan vi dessverre ikke endre.
- Kan jeg få betalingsutsettelse?
Ja, i de fleste tilfeller. Send en e-post til post@coverclub.no så tar vi kontakt med deg.
Skade
- Jeg har en skade og ønsker å sende inn bilder og skademelding. Hvor sender jeg dette?
Dersom det er en personskade ring 67 52 57 57. Hvis det ikke er personskade: Logg deg inn på Min side og fyll inn "meld skade skjemaet".
- Jeg har meldt en skade og ønsker oppdatering på saken. Hvor finner jeg dette?
På Min side vil du kunne se siste status. Du kan også ringe 67 52 57 57 dersom du ikke finner oppdatering på Min side.
Bilforsikring
- Hvordan fungerer priskalkulasjonen deres siden dere ikke benytter tradisjonell bonus?
Hos CoverClub har det ingenting å si om du aldri har hatt bil registrert på deg fra før. Du får en pris som om du skulle hatt full bonus. Du har naturligvis heller ingen «bonustap» ved skade. Vi bruker i stedet økende egenandel per skade innenfor en tidsperiode. Les mer om dette under bil-dekningen vår her.
- Mister jeg tidligere opptjent bonus om jeg velger å bytte selskap fra CoverMe til noe annet?
Selv om vi ikke bruker bonus i beregningen av priser, forsvinner den på ingen måte. De andre selskapene har oversikten over hvilken bonus du hadde når du forlot dem, og vi vil kunne bekrefte og dokumentere din skadehistorikk hos oss så lenge du er kunde hos oss. Dette gjør at bonus-dokumentasjon vil være intakt.
- Hvilken kjørelengde bør jeg velge?
Når du velger årlig kjørelengde er det en antagelse om hvor langt du kommer til å kjøre i løpet av ett år. Ser du at valget av kjørelengde er feil i forhold til hvor mye du faktisk har kjørt er det ikke noe problem å endre kjørelengden i løpet av forsikringsperioden. Dette gjøres da for hele perioden.
- Hvordan endrer jeg kjørelengden på min bilforsikring?
Send post@coverclub.no for å endre kjørelengden.
- Jeg er ikke eier av bilen, men ønsker å forsikre den i mitt navn. Hva gjør jeg?
Er det ektefelle eller samboer som er hovedeier av bilen kan du tegne forsikring i ditt navn, det samme gjelder dersom det er privatleasing. Dersom eier er en annen, for eksempel venn, foreldre osv. kan ikke du være forsikringstaker, da må eier selv forsikre bilen i sitt navn.
- Jeg meldte inn feil registreringsnummer/feil data på objekt som jeg ønsker forsikret. Hvordan kan jeg få endret dette?
Send epost til post@coverclub.no så tar vi kontakt med deg.
- Vi kommer til å bruke bilen til øvelseskjøring, må jeg da foreta endring på forsikringen?
Du behøver ikke endre forsikringen dersom bilen brukes til øvelseskjøring. Det er da vedkommende med sertifikat som er ansvarlig.
- Jeg skal kjøre bilen i utlandet, er det noe spesielt jeg må tenke på?
Det anbefales å ta med Grønt kort når du kjører i utlandet. Dette er et internasjonalt forsikringsbevis som ikke lenger er påbudt, men opplysningene som fremkommer av kortet vil kunne forenkle saksbehandlingen dersom uhellet er ute. Grønt kort utstedes av ditt forsikringsselskap og bestilling kan sendes til post@coverclub.no Du kan lese mer om Grønt kort og hvilke land som krever dette på Trafikkforsikringsforeningen sine sider.
- Hvordan er leiebildekningen til Coverclub?
Dersom du har kasko med leiebil dekkes inntil 25 dager med leiebil ved faktiske bilutgifter. Leiebil dekkes med inntil 400,- per dag.
- Hva gjør jeg hvis jeg får skade på glassruta?
Dersom du har dekning for glassskade hos oss (kasko eller delkasko) kan du få den reparert uten egenandel hos nærmeste glassverksted, eller bytte den hvis den ikke lar seg reparere. Ved bytte av glassrute er egenandelen kr 2.000. Denne reduseres til kr 1.500 ved å benytte en av våre samarbeidspartnere;
Husforsikring
- Hva er fullverdi?
Fullverdigrunnlaget beregnes ut i fra størrelse, byggemåte, byggeår, og beliggenhet på huset. Det er en estimert verdi av hva det vil koste å gjenoppføre bygningen i tilsvarende stand. Fullverdi er ikke det samme som salgsverdi, og er heller ikke maksimal erstatning for forsikringen. Det betyr at dersom det skulle koste mer å gjenoppføre bygningen, blir dette dekket av selskapet så lenge riktig antall kvadratmeter er oppgitt. Forsikringsselskapet påtar seg altså ansvaret for at bygningen til enhver tid er forsikret for sin virkelige verdi.
- Jeg leier ut deler av boligen, må jeg gi beskjed til dere?
Ja, det må du. Vet utleie av 50 prosent eller mer av boligen må det alltid gis beskjed til oss. I disse tilfellene gjøres det en vurdering av eventuell økt risiko som følge av utleie. Kontakt oss på post@coverclub.no
- Jeg leier ut hele huset, er det noe spesielt jeg må tenke på?
Leier du ut hele boligen kan ikke forsikringen tegnes på nett. Du må da ta kontakt med oss på post@coverclub.no så kommer vi tilbake til deg.
- Hvordan beregner jeg bruttoareal?
Bruttoareal er målt yttervegger, altså arealet av hele boligen. Terrasse, balkong, rom som deles med andre enheter (eks. trappeoppgang, vaskerom osv.) tas ikke med.
- Jeg bor i tomannsbolig, er det noe spesielle regler jeg må forholde meg til?
Bor du i en vertikaldelt tomannsbolig tegnes husforsikring på vanlig måte på nett. Dersom det gjelder en horisontaldelt tomannsbolig må du ta kontakt med oss på post@coverclub.no Normalt forsikres horisontaldelt tomannsbolig, men da hele bygningen, ikke den enkelte enhet for seg.
Reiseforsikring
- Trenger jeg helårs reiseforsikring?
Vi anbefaler helårs reiseforsikring dersom du ikke har reiseforsikring gjennom arbeidsgiver eller andre kollektive ordninger. En helårs reiseforsikring gjelder i det du går ut døren hjemme, men ikke på arbeidssted eller skole. En reiseforsikring gjennom kredittkortselskapet gjelder kun hvis du har betalt 50 prosent eller mer av reisen med kortet og reiseforsikring av enkeltreise har ingen dekning utover reisen forsikringen kjøpes for.
- Hvem gjelder reiseforsikringen for?
Reiseforsikringen gjelder for den eller de som er nevnt i forsikringsbeviset. Er det tegnet reiseforsikring for familie er ektefelle/samboer med samme folkeregistrerte adresse, samt egne barn og fosterbarn dekket. Barn er dekket av forsikringen til første hovedforfall etter fylte 20 år og barnet må ha samme folkeregistrerte bostedsadresse som en av foreldrene.
- Kan jeg kjøpe reiseforsikring som gjelder i mer enn 45 dager?
Ja, det kan du. Reiseforsikring som gjelder i 45 eller 60 dager kan kjøpes på nett. Trenger du mer enn det, kan vi i noen tilfeller utvide reiseforsikringen din til å gjelde 75 eller 90 dager. Du må da ta kontakt med oss på e-post post@coverclub.no
- Hvor finner jeg reisekort/reiseforsikringsbevis?
Ta kontakt med oss på post@coverclub.no så sender vi det.
Innboforsikring
- Hvilken innbosum velger jeg?
Vi anbefaler at du tester innbokalkulatoren til Finans Norge. Her taster du inn antall rom, antall personer i boenheten og standard på boligen, du vil da få en anbefalt forsikringssum. Det er viktig å presisere at dette er et veiledende beløp, det er du som selv bestemmer forsikringssum på ditt innbo.
- Dekkes sykkel av innboforsikringen?
Gjennom å ha innboforsikring hos oss er tyveri av låst sykkel dekket med inntil kr 6 000,-. Du kan imidlertid tegne tilleggsdekning for sykkel med forsikringssum på enten kr 15 000,- eller kr 30 000,-. Ønsker du denne tilleggsdekningen må sykkelen meldes inn i et sykkelregister godkjent av Finansnæringens Hovedorganisasjon.
- Jeg skal lagre innboet mitt på lager, hva må jeg gjøre?
Da må du ta kontakt med oss på post@coverclub.no og oppgi hvor gjenstandene skal lagres og forhold relatert til sikring (låser, vakthold osv).
Ulykkesforsikring
- Hva er medisinsk invaliditet?
Med medisinsk invaliditet menes den fysiske varige funksjonsnedsettelsen som en bestemt skade erfaringsvis forårsaker. Den medisinske invaliditetsgraden fastsettes på grunnlag av invaliditetstabellene gitt av Sosialdepartementet. Invaliditetsgraden fastsettes uten hensyn til yrke, nedsatt evne til inntektsgivende arbeid, fritidsinteresser og lignende.
Generelt
- Hvilken forsikringsgiver står bak TOCN CoverClub?
Vi samarbeider med Insr Insurance Group ASA.
- Finnes det samlerabatt hvis man kombinerer flere forsikringer?
Alle våre forsikringer er priset lavest mulig og individuelt, uten krav om "bundling". Vi tilbyr Prismatch med rabatt gjennom vårt CoverMatch-konsept. Klikk her for å se på dette.
- Jeg får en feilmelding når jeg prøver å bestille forsikring
Ring vårt kundesenter på 67 52 57 57 eller send epost til post@coverclub.no så tar vi kontakt med deg.
- Hva er hovedforfall?
Man har fornyelse av forsikringsavtalen en gang i året, på hovedforfall. Det er denne datoen avtalen gjelder til og da forsikringen fornyes.
- Når kan jeg flytte forsikringene mine?
Du kan flytte forsikringene dine fra annet selskap med en måneds varsel. Det betyr at hvis du for eksempel sier opp 5. januar, vil forsikringene gjelde i nytt selskap fra 6. februar. I tillegg til flyttereglen på en måned, kan du alltid si opp ved hovedforfall. Er hovedforfall mindre enn en måned frem i tid, kan du flytte over forsikringen raskere enn en måned.
- Hvis jeg avslutter en forsikring midt i en forsikringsperiode, hva skjer da med beløpet som allerede er betalt?
Du betaler kun for den perioden du er forsikret. Når forsikringen avsluttes blir tilgodehavende avregnet mot neste faktura eller tilbakebetalt dersom du ikke lenger har forsikringer hos oss.
- Har jeg angrerett?
Du har 14 dagers angrerett. Ved inngåelse av avtalen vil du motta en e-post med angrerettskjema. Ønsker du å benytte deg av angreretten kan skjemaet fylles ut og returneres til oss eller du kan sende oss en e-post hvor du bekrefter at du ønsker å benytte deg av angreretten.
Du finner skjemaet her
- Hvilken klagerett har jeg?
Dersom du er uenig i en skadesak anbefaler vi deg å kontakte Finansklagenemda for en objektiv vurdering.