Ofte stilte spørsmål

Betaling

  • Kan jeg dele opp betalingen i flere terminer?

    Vi tilbyr å dele opp betalingen i årlig, kvartalsvis eller månedlig. Vi tilbyr også Avtalegiro som du enkelt setter opp i nettbanken din.

    Når forsikringen kjøpes spør vi hvor mange terminer du ønsker.

    Ta kontakt med oss på post@coverme.no dersom du ønsker å gjøre endringer.

Skade

Bilforsikring

  • Hvilken kjørelengde bør jeg velge?

    Når du velger årlig kjørelengde er det en antagelse om hvor langt du kommer til å kjøre i løpet av ett år. Ser du at valget av kjørelengde er feil i forhold til hvor mye du faktisk har kjørt er det ikke noe problem å endre kjørelengden i løpet av forsikringsperioden. Dette gjøres da for hele perioden.

  • Hvordan er leiebildekningen til Coverclub?

    Dersom du har kasko med leiebil dekkes leiebil (klasse A) inntil 15 dager. Dersom du har dekning for leiebil men ikke tar det i bruk kan sikrede motta et kontaktbeløp på kr 150 pr.døgn.

  • Hva gjør jeg hvis jeg får skade på glassruta?

    Dersom du har dekning for glasskade hos oss (kasko eller delkasko) kan du få den reparert uten egenandel hos nærmeste glassverksted, eller bytte den hvis den ikke lar seg reparere. Ved bytte av glassrute er egenandelen kr 2.500.

Generelt

  • Hva er hovedforfall?

    Man har fornyelse av forsikringsavtalen en gang i året, på hovedforfall. Det er denne datoen avtalen gjelder til og da forsikringen fornyes.

  • Når kan jeg flytte forsikringene mine?

    Du kan flytte forsikringene dine fra annet selskap med en måneds varsel. Det betyr at hvis du for eksempel sier opp 5. januar, vil forsikringene gjelde i nytt selskap fra 6. februar. I tillegg til flyttereglen på en måned, kan du alltid si opp ved hovedforfall. Er hovedforfall mindre enn en måned frem i tid, kan du flytte over forsikringen raskere enn en måned.

  • Har jeg angrerett?

    Du har 14 dagers angrerett. Ved inngåelse av avtalen vil du motta en e-post med angrerettskjema. Ønsker du å benytte deg av angreretten kan skjemaet fylles ut og returneres til oss eller du kan sende oss en e-post hvor du bekrefter at du ønsker å benytte deg av angreretten.

    Du finner skjemaet her

  • Hvilken klagerett har jeg?

    Dersom du er uenig i en skadesak anbefaler vi deg å kontakte Finansklagenemda for en objektiv vurdering.